Räckviddsundersökning

Med en räckviddsundersökning får du kunskap om bostad, inkomst, köpvanor och ålder. Här kan du hitta argument att locka nya läsare och nå annonsörer. Tillsammans med oss får du hjälp från början till slut.
En räckviddsundersökning är en statistisk säkerställd undersökning som grundar sig på anonyma uppgifter om livstilsfaktorer. Den är speciellt inriktad på tidningar och tidskrifter. Innehållet skiljer sig åt beroende vilken tidning eller företag som står bakom men faktorer som boende, inkomst, ålder, kön och intressen är i fokus. Dessutom kan parameter som relation till varumärket och köpvanor också vara intressanta att ta upp.

Från urval till rapport har du stöd från oss
När du väljer Prospector bestämmer vi först hur urvalet av svarsgruppen ska se och vilka läsare som ska intervjuas. Denna grupp anonymiseras sedan och alla svar i undersökningen är också helt anonyma. Räckviddsundersökningar görs ofta via telefon men webbundersökningar blir allt vanligare. Vi kan hjälpa dig med båda kanalerna. När undersökningen är avslutad sammanställer vi resultatet. Genom en tydlig och begriplig rapport har du fakta om din läsare som både kan hjälpa dig att utveckla tidningens eller tidskriftens innehåll samtidigt som du har underlag som kan användas till att locka annonsörer.

Kartlägg marknaden med räckviddsundersökning
En räckviddsundersökning är också ett bra verktyg för att kartlägga din marknad och hitta argument och fakta som kan användas i kommande marknadsföringskampanjer. Tillsammans med oss får du alla möjligheter att utnytta resultatet till så mycket affärsnytta som möjligt. 
Vart ska du börja?

Börja med kostnadsfri rådgivning

Vem läser din tidning?


Se till att nå ut bättre med din tidning och tidskrift genom att lära känna din målgrupp.

Ring oss och fråga om statistiska undersökningar:
Eller mejla en fråga till:
mer.info@prospector.nu